Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Ή εμείς ή αυτοί!

Οι τελευταίες εξαγγελίες της κυβέρνησης στους Δελφούς ,έρχονται να προστεθούν στην ολομέτωπη επίθεση κυβέρνησης κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ  απέναντι στα δικαιώματα των εργαζομένων και της νεολαίας. Σε αυτή την συγχρονισμένη  επίθεση δεν θα μπορούσε να μην παιξει κεντρικό ρόλο η επίθεση στην εκπαίδευση που στοχεύει να συμβάλλει στο ξεπέρασμα της κρίσης του κεφαλαίου συνολικά σε βάρος  μας. Οι εξαγγελίες στοχεύουν στο DNA  της εκπαίδευσης και υπό το πέπλο της κοινωνικής συναίνεσης έρχονται να φέρουν σκληρές και βαθιές τομές με βάση τον νέο νόμο πλαίσιο. Συνεχίζεται επί της ουσίας η πολιτικη της προηγούμενης  κυβερνησης και της Ε.Ε.. Η πολιτική του νομου πλαισιο – του αρ.16 – της αξιολόγησης κτλ. 

Φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης για συνολική αναδιάρθρωση στην εκπαίδευση και της συνδεσής της με την αγορά και τις ανάγκες των επιχειρήσεων.
Κομβικά οι εξαγγελίες προβλέπουν :
1.    Το Πανεπιστήμιο Α.Ε. είναι πλέον πραγματικότητα... Αξιολόγηση και πιστοποίηση των ιδρυμάτων με βάση τα κριτήρια της αγοράς και των επιχειρήσεων και ανάλογη χρηματοδότηση τους.Τα ιδρύματα κατατάσσονται,συνενώνονται και αναδιαρθρώνονται έτσι ώστε να είναι όλο και πιο «πιστά» στην παραγωγη φθηνού και ευέλικτου εργατικού δυναμικού αλλά και να συμμορφώνονται στις επιταγές της κυβέρνησης, στις ανάγκες των επιχειρήσεων και της αγοράς, στραγγαλίζοντας κάθε μορφή αντίστασης στις σχολές ( συνελεύσεις-καταλήψεις-μπλοκαρίσματα νόμων). Ακολουθώντας τα χνάρια του Καλλικράτη και της σύγκλισης με τα κριτήρια αποδοτικότητας της Ε.Ε. εισάγεται ένα νέο μοντέλο λειτουργίας με τα Συμβούλια Διοίκησης όπου θα συμμετέχουν πανεπιστημιακοί ,σύμβουλοι  «διεθνούς κυρους» (βλέπε managers) αλλά και άλλες δυνάμεις της κοινωνίας( βλέπε επιχειρήσεις –ΣΕΒ)-Ανοίγει τον δρόμο για την περαιτέρω λειτουργία με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια-και διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων
. Στο όνομα της προσέλκυσης καθηγητών «υψηλού κύρους» και της οικονομικής αυτοτέλειας,  έρχονται περικοπές σε παροχές( βλέπε πάσο –σιτηση στέγαση –μετακίνηση), αλλά και η προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών.Η κάρτα φοίτησης, μέσω της Ανεξάρτητης αρχής χρηματοδότησης  εισάγει τη λογική του «φοιτητή –πελάτη» για να προετοιμάσει  την πληρωμή ΔΙΔΑΚΤΡΩΝ με την  προβολή των φοιτητικών δανείων σαν «λύση» για να γίνουμε δούλοι των τραπεζών από τα 18 μας. Ακόμα η ενίσχυση της πρακτικής άσκησης αλλά  και η επιπλέον διεύρυνση των ελαστικών μορφών εργασίας στα ιδρύματα, έρχεται να συμπληρώσει το παζλ και να εδραιώσει την μαύρη και απλήρωτη εργασία στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ. Τέλος με βάση το πόσο ανταποδοτικός είσαι, εισάγεται η έννοια του «άριστου» φοιτητή  προφανώς σε αντιπαράθεση με τον «άχρηστο», δημιουργώντας έναν τεχνητό εμφύλιο εντός των φοιτητών και εντείνωντας τον ανταγωνισμό  που φαντάζει σαν κούρσα ταχύτητας σε απόσταση
μαραθωνίου, όπου καλούμαστε να ανταγωνιστούμε ο ένας τον άλλον με έπαθλο την επιβίωση.
2.    Η  ζωή σε ρυθμούς ρομπότ φαίνεται να είναι μονόδρομος για το μέλλον που μας ετοιμάζουν...Ετσι αμέσως μετά τον μαραθώνιο της παπαγαλίας των φροντιστηρίων και των πανελλαδικών  και λίγο πριν τη δουλεία σε συνθήκες γαλέρας ο νέος θα πρέπει να αντέξει στο πανεπιστήμιο-κάτεργο...Από τα αμφιθέατρα και τις προαιρετικές διαλέξεις παιρνάμε στις  υποχρεωτικές παρακολουθήσεις σε αίθουσες, με απουσιολόγια σε μαθήματα και εργαστήρια.Προαπαιτούμενα περασμένα μαθήματα κατ έτος και κατ εξάμηνο για να προχωράς..Με το επιχείρημα της «κατάργησης» των εξεταστικών έρχονται να μετατρέψουν σε εξεταστική ολόκληρο το εξάμηνο. Διαγραφη φοιτητών όχι μόνο πλέον αν υπερβεις καποια χρόνια φοίτησης αλλά αν κοπεις ορισμένες φορές σε κάποιο μάθημα. Επι της ουσίας βαθαίνει η πολιτική που θέλει τον φοιτητη να σπουδαζει με όρους ατερμονης εργασιας - projects –παρακολουθήσεων  , συρρικνώνοντας στο ελάχιστο τον ελεύθερο χρόνο – δηλαδη τον χρόνο δημιουργίας αλλά και την δυνατότητα ενασχόλησης με τα κοινά. Προετοιμάζοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο την μαγιά του πειθήνιου ανθρώπου σήμερα- υποταγμένου εργαζόμενου αύριο.
3.    Ενισχύεται η πολιτική της απαξίωσης των πτυχίων και ταυτόχρονα της εξοδου πτυχιουχων(αρα αυριανων ερζόμενων) πολλαπλών ταχυτήτων. Ενω εντείνονται και οι εξεταστικοί – ταξικοί φραγμοί. Αυτο επιτυγχάνεται 1ον με τον εντονότερο διαχωρισμό ΑΕΙ-ΤΕΙ. Συνδεόμενο με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και τις 8 βαθμίδες του, με βαση τις οποίες καλείται ο καθε εργαζόμενος να διαπραγματευτει(ατομικα) τους όρους εργασίας. Δημιούργόντας έτσι εναν ατομικό φάκελο προσόντων που ανάλογα με το πόσες πιστωτικές μονάδες εχει μαζέψει,  θα εχει ανάλογη εργασιακή και  επαγγελματική ισχύ.2ον οι μαθητές δεν καλούνται να επιλέξουν με βάση το τμήμα αλλα με βάση τη σχολη(δηλ.πολυτεχνική – θετική κλπ, και όχι αρχιτεκτονική ή μαθηματκό κλπ). Μετακυλίοντας ετσι τον φοιτητή απο τμημα σε τμήμα και απο πρόγραμμα σπουδών σε πρόγραμμα σπουδων αναλογα με το πόσο αποδοτικός είναι για την αγορα και όχι με βαση τις δικές του επιθυμίες.
Απέναντι στο εφιαλτικό μέλλον της ανεργίας, της δουλειάς χωρίς δικαιώματα, του παρόντος του φαύλου κύκλου κατάρτισης και επανακατάρτισης αλλά και του συνόλου των νέων μέτρων μονόδρομος αποτελεί ο συνολικός και παρατεταμένος αγώνας νεολαίας και εργαζομένων.Η συμβολή σε ένα μαχητικό κίνημα διαρκείας που θα αντιπαλεύει την κυβερνηση και κάθε άλλου εκφραστή αυτής της πολιτικής, την Ε.Ε. και το ΔΝΤ και θα πετύχει την ανατροπή αυτών και των μέτρων τους .Ένα κίνημα με κέντρο τις γενικές συνελεύσεις και την εμπλοκή των άμεσα πληττόμενων στην παραγωγή πολιτικής σε αντιπαράθεση με τις λογικές που αντιμετωπίζουν το φοιτητή μονάχα ως εν δυνάμει ψηφοφόρο προσελκύοντας τον με πάρτυ, σημειώσεις κτλ(ΔΑΠ, ΠΑΣΠ). Αλλά και κόντρα σε λογικές που αντιλαμβάνονται το φοιτητικό κίνημα σαν έκφραση της κομματικής τους δύναμης(ΜΑΣ),ή σε λογικές που αναζητούν το βέλτιστο τρόπο διαχείρισης της πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ κι όχι την ανατροπή τους (ΑΡΕΝ). Πολύ δε περισσότερο ενάντια στη λογική δημιουργίας ενός συνομιλητή της κυβέρνησης – που επιθυμεί η υπουργός κόντρα στις αποφάσεις των ζωντανών διαδικασιών μας, των γενικών συνελεύσεων.  Πρέπει να ξεδιπλωθεί ένα μαχητικό φοιτητικό κίνημα το οποίο θα συνδεθεί και σε πολιτικό και σε κινηματικό επίπεδο με τον κόσμο της εργασίας. Υπερβαίνοντας την ταξική ειρήνη που έχουν επιβάλλει η ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ παίζοντας το παιχνίδι της κυβέρνησης, εξυπηρετώντας επί της ουσίας τις ανάγκες του κεφαλαίου – ΕΕ - ΔΝΤ.
Με μαχητικό – ανατρεπτικό φοιτητικό κίνημα ΜΠΟΡΟΥΜΕ!
ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ -ΕΕ-ΔΝΤ
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ - ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:
- Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν. Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με όλα τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό.
- Δωρεάν φοίτηση – σίτιση – στέγαση – μετακίνηση. Άμεση χορήγηση των πάσο σε όλους τους φοιτητές.
- Λιγότερη Δουλειά - Δουλειά για όλους με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα και αύξηση των αποδοχών. Κατάργηση όλων των ελαστικών μορφών και σχέσεων εργασίας. Ανάκληση όλων των απολύσεων Τώρα! Η σύμβαση πρώτης εργασίας δεν θα περάσει!
- Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κατάργηση κάθε άμεσου και έμμεσου φόρου για τους εργαζόμενους
- Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση. Καμιά περικοπή στο όνομα των μνημονίων ΔΝΤ – ΕΚΤ για να διασωθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου
- Πάλη ενάντια στην ΕΕ και την πολιτική της σε εκπαίδευση και εργασία. Κατάργηση τώρα των οδηγιών της Μπολόνια και του ΚΕΧΑΕ.
- Υπεράσπιση και διεύρυνση του ασύλου

Γενικές Συνελεύσεις:  Τρίτη 12/10  ΣΤΕ
                                         Τετάρτη 13/10 ΣΔΟ
                                         Πέμπτη 14/10 ΣΕΥΠ
   Ώρα 12:00 στο Μ. Αμφιθέατρο
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ                                                          Ε.Α.Α.Κ